top of page
  • ליאב רוזנטל

הקשר בין אימוני אומנויות לחימה לחיטוב הגוף


האם אפשר להתחטב מאימוני אומנויות לחימה?

כל התשובות בהמשך (שווה לקרוא עד הסוף!)

בהגדרה, חיטוב למעשה הוא יחס בן מסת השריר למסת שומן. ככל שמסת השריר גבוהה יותר ביחס הפוך למסת השומן בגוף – כך נחשב חטובים יותר.

חשוב לציין כי מסת השריר היא הגורם הקריטי, רזה ללא שריר לא יראה חטוב ואסתטי, שמן ושרירי עשוי להראות טוב יותר. אחוזי שומן נמוכים יבליטו את צורת השריר וסיביו, זאת הסיבה לכך שכאשר אנחנו מכוונים למטרת חיטוב וירידה באחוז השומן - חשוב מאוד להמשיך לעבוד על פיתוח השרירים בעזרת תרגילי כוח ולאו דוקא להתמקד בפעילות אירובית בלבד.

בכדי להתחטב עלינו להיות בגרעון קלורי, משמע אם עלינו לאכול X קלוריות בכדי לשמור על המשקל הנוכחי שלנו מה שנקרא מאזן קלורי נטרלי, גרעון קלורי יהיה אותו מאזן קלורי נטרלי שממנו נפחית קלוריות, או נכניס פחות קלוריות מאשר הגוף שלנו צריך בכדי לשמור על המשקל שלו.

כך שלמעשה יש לנו שתי אופציות להגיע לגרעון קלורי, או להוריד באוכל, או להגביר את הפעילות שלנו - ובעצם לבזבז יותר קלוריות.

הקשר בין קרוספיט לחיטוב הגוף

אימוני אומנויות לחימה מורכבים מאלמנטים המשלבים כוח, זריזות, קורדינציה, סיבולת שריר וסיבלת לב ריאה, ובאופן חד משמעי יעזרו לשיפור מרכיבי כושר רבים וירידה במשקל.

תהליך החיטוב וWEIZMANN MMA

אומנויות לחימה הוא לא ספורט שייעודו המרכזי הוא כושר גופני אך אין ספק שהדרישה ליכולות גופניות הן הכרחיות, וככל שהלוחם יותר בכושר כך יהיה עמיד יותר! האימון עצמו מורכב גם מאלמנטים המשלבים כוח, זריזות, קורדינציה, סיבולת שריר וסיבלת לב ריאה, ובאופן חד משמעי יעזרו לשיפור מרכיבי כושר רבים וירידה במשקל.

9 סיבות מדוע השיעורים שלנו תורמים לתהליך החיטוב:

  1. ישנם שיעורים ללא מגע – רק כושר.

  2. זהו אימון לכל הגוף – משלב קבוצות שירירים רבות!

  3. כושר גופני הוא חלק בלתי נפרד מלחימה.

  4. ישנם הרבה סוגים של אימונים – מתאים לכולם !

  5. שריפת קלוריות מואצת (*600-900 קק"ל באימון).

  6. לא רק אירובי , משלב גירוי ומאמץ שרירי עצים.

  7. שיפור הבטחון העצמי ודימוי גוף.

  8. שיפור חוסן מנטלי ופיזי.

  9. מפחית מתח וחרדה.

*חשוב לציין כי יש חוסר מסויים במרכיבי כוח מירבי באימוני לחימה – לכן מומלץ לשלב תכנית כוח בליווי מאמן מקצועי.

האימונים ב-WEIZMANN MMA

אימוני MIXED MARTIAL ARTS – MMA

אימון המשלב כל מה שצריך לדעת בזירת הMMA, לדוגמא: קיקבוסינג, ג'יוג'יטסו ברזילאי - NO-GI, האבקות וכיו"ב.

אגרוף תאילנדי

אומנות לחימה שמשלבת טכניקות ידיים (אגרוף), טכניקות בעיטות, מרפקים וברכיים, תוך שילוב כושר גופני ברמה גבוהה , עבודה מול בן זוג או שק אגרוף/כריות אימון.

ג'יו ג'יטסו ברזילאי (GI)

אומנות לחימה המתמקדת בטווח הקרוב ובעיקר על הקרקע. הג'יו-ג'יטסו מבוסס על שימוש במנופים, תזמון וטכניקות של בריחים ונעילות מפרקים, חניקות, אחיזות וסוגים שונים של שליטה על יריב. הג'יו-ג'יטסו הוא בעצם משחק שח-מט עם מס' מהלכים אין סופיים. הג'יו-ג'יטסו הברזילאי הוכיח עצמו בעולם כולו כשיטת הלחימה האפקטיבית והדומיננטית ביותר בזירות הלחימה המקצועניות.

COMBAT FITNESS

אימון כושר ייעודי ללוחמי MMA, האימון מועבר ע"י מאמני קרוספיט מקצועיים, התכנית בנויה מדגשים הרלוונטיים ללוחמים כמו: כוח מתפרץ , זריזות, קאורדינציה, סיבולת לב ריאה ועוד...

HEAVY BAG

אימון כושר וטכניקה – כולו על שק אגרוף! אימון הנועד לבנות כושר גופני ייעודי , שימור טכניקה במצבי קיצון ושיפור קומבינציות לחימה שונות.

MMA LADIES

קבוצה ייעודית לנשים, כאשר הדגש המרכזי הוא ג'יו ג'יטסו, ג'ודו, האבקות ושאר ענפי מגע. *שאר האימונים כמובן פתוחים ללוחמות.

קבוצות הילדים והנוער MMA

תכנית אימון שפועלת 3 פעמים בשבוע ומשלבת את כל שלושת מרכיבי האימון שלעיל בהתאמה לגילאי הקבוצה. כמו כן, התכנית משלבת בתוכה עבודה על סיבולת, קואורדינציה, גמישות, זריזות וכוח. זאת יחד עם מסגרת קבוצתית תומכת לפיתוח כישורים חברתיים, משמעת וביטחון עצמי.

1,058 צפיות0 תגובות
bottom of page