top of page
  • ליאב רוזנטל

איך משתפרים?!


איך משתפרים באימונים? לעשות !! קומו מהמיטה ובואו להתאמן! הדרגתיות - פעילות ברמת עצימות מדורגת תבטיח שיפור מתמיד ותעזור במניעת פציעות מיותרות. • עקרון פיצוי יסף - עיקרון זה אומר כי בעקבות עומס היסף ישתפרו יכולתן של המערכות הפיזיולוגיות ע"מ שנוכל להסתגל לעצימות המאמץ החדשה. התמדה היא המפתח להצלחה בכל!

• עקרון ההפיכות - מדגיש כי הפסקה ארוכה מפעילות תביא לירידה ביכולות מרכיבי הכושר השונים באופן מהיר יותר ממה שלקח לבנות אותם. תמורה יחסית - ככל שנתאמן יותר לאורך זמן כך תעלה התמורה היחסית מהפעילות, עם זאת ישנו עקרון • התמורה הפוחתת - עיקרון זה מציין כי בשלבים הראשונים של תכנית האימון התוצאות משמעותיות יותר וככל שרמת הכושר הגופני שלנו עולה, גודל השיפור פוחת עד לסף מיצוי פוטנציאל גנטי. מנוחה היא חלק אינטגרלי מתכנית האימון!

עקרון ההפחתה (TAPERING) קובע כי לאחר אימון יש לתת לגוף מנוחה על מנת לקדם שיפור. גיוון - קיים צורך לגוון בסוג התרגילים המבוצעים, בעצימות ובעקרונות האימון. זאת על מנת שלא לאפשר לשריר/מערכות להתרגל לסוג מסוים של פעילות ולאפשר לספורטאי התמודדות טובה יותר עם אתגרים פיזיים ומנטליים שונים.

לסיכום בסיס תורת האימון מדגיש את עיקרון עומס היסף וכתוצאה תגיע תגובת פיצוי היסף שהיא השיפור ביכולת. יש לתכנן ולבצע את האימון על פי עקרון ההדרגתיות, כלומר לא להעמיס יותר מידי ומהר מידי.

יש לבצע האימון בגבולות היכולת ובהדרגה, תוך שימוש בעיקרון הגיוון .

חשוב לאפשר התאוששות ומנוחה בין יחידות אימון/ תכניות אימון וכמובן שיש צורך לערב את עיקרון הספציפיות בבניית תוכנית האימון בהתאם לענף הספורט בו אנו עוסקים ובהתאם למטרות האימון.


69 צפיות0 תגובות
bottom of page