top of page
  • ניצן סולקין, מאמן בכיר בקרוספיט ויצמן

איך שורדים את תקופת החגים?


אז מה עושים עם כל ארוחות החג ?

נתחיל מהראשון שהוא ראש השנה! בערב החג: אוכלים כרגיל וביחד עם כולם! בלי להתבייש! ארוחה אחת לא תשנה סדר והרגלים קבועים! אבל, אם תרצו להימנע ממוקשים יש לכם את האפשרויות הבאות: - בסלטים נסו לקחת את אלו בלי השמן. - במאכלים העדיפו את המבושלים על המטוגנים. - בפירות נסו עד 2 פירות (בד"כ מומלץ עד 3 מנות פרי ביום, אז תשמרו מקום לקינוח).

לשמחתנו, ראש השנה הוא לא מהחגים שמאופיינים באוכל ואין צורך לחשוש יותר מידי.

אם אתם מרגישים צורך לאזן ארוחת חג כבדה, אתם יכולים להוסיף עוד אימון אירובי של שעה ביום שלאחר ארוחת החג, מעבר לזה להמשיך באימונים כרגיל!

החג השני הוא יום כיפור! כ48 שעות לפני תחילת הצום רצוי להתחיל "משטר מים", נסו להגביר את צריכת הנוזלים שלכם (משקאות מתוקים זה לא נוזלים😝). אין דרישה ממשית או לחץ להתחיל 48 שעות לפני, אבל רע זה לא יעשה. כ24 שעות לפני תחילת הצום רצוי כבר לשתות באופן קבוע כדי להרגיש כמה שפחות צמא ולמנוע התייבשות במהלך הצום. רצוי גם להתאמן קל ולא אימון אינטנסיבי שיגרום לכם להזעה מוגברת ועייפות שתקשה עליכם בצום.

ארוחה מפסקת: בניגוד לחשיבה המקובלת, רצוי לאכול כשעה-שעה וחצי לפניי תחילת הצום את הארוחה המפסקת, וקצת לפני לאכול עוד ארוחה קטנה.

- תעדיפו לאכול דברים ללא מלח שיגרום לצמא. - מזון עשיר בסיבים תזונתיים, פחמימות וחלבון עדיפים, כדי לגרום לתחושת שובע לכמה שיותר זמן. - לבסוף הכניסו ירקות לארוחה, הסיבים בירקות מאטים את ריקון הקיבה ויאריכו את תחושת השובע. - למתפללים, מומלץ לקחת כפית דבש לגרון.

לאחר הצום: מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלילה, לפתוח את התיאבון לאט ולא לאכול במכה. הקיבה מתכווצת אחרי צום והרצון העז לאכול לא הולך עם זה ביחד.

חג סוכות גם כאן למזלנו החג לא מאופיין במאכלים. מה שכן המון אנשים יוצאים לחופשה ארוכה וצריכים להתכונן מבחינת תזונה ואימונים לחופשה שיכולה לקחת בין סופ"ש לשבוע(החופשות הנפוצות בחג).

ליוצאים לחופשה במלון לרוב, לא ילכו לחדר כושר במלון, וצריך לשים יותר דגש על הארוחות. נסו לחפש את המאכלים עם כמה שפחות שמן ויותר חלבון. מה שישביע אתכם יותר יחסוך אכילה מיותרת אחר כך. בדרך כלל בחופשות הכל כלול נהוג לאכול ולנוח ואתם עלולים לעלות טיפה במשקל,אבל בלי לחץ, לא באמת משמינים ב3-4 ימים וכמו שזה עלה ככה זה ירד כשתחזרו למסלול. ומהצד השני,לאלה שבטיולי תרבות בד"כ יורדים טיפה במשקל מכיוון שיש הרבה הליכה ברגל, אז הרווחתם😊

סיכום תקופת החגים הקרובה היא יותר אוסף של מוקשים שניתן לעבור אותם בקלות בתכנון נכון, אפילו אם תעלו קילו או שניים או תרדו בד"כ המצב מתייצב לאחר מכן.

נסו רק לא להפוך את תקופת החגים לחודש של משברים, זה המכשול הגדול ביותר. תהנו מהמשפחה, תהנו מהאוכל, נצלו את הזמן הפנוי בחופש לאימונים ולאחר מכן תחזרו לשגרה.

לייעוץ חינם בנושא - נשמח לענות לכם.

201 צפיות0 תגובות
bottom of page